vezi mai mult

Consumatorii sunt informați despre importanța etichetei energetice a electrocasnicelor
  
 
Inspectorii APCSP s-au întrunit în cadrul unui atelier de lucru la Soroca și Florești
  
 
Vizite de consultanță în centre comerciale în perioada sărbătorilor de iarnă
  
 
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » SINTEZA SĂPTĂMÂNALĂ A RECLAMAȚIILOR

SINTEZA SĂPTĂMÂNALĂ A RECLAMAȚIILOR  

16.07.2018
  253 Accesări  

Prin intermediul modalităților de sesizare a Agenției  pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, în perioada 9-13 iulie au fost depuse 36 de reclamații. Printre petițiile înaintate s-au evidențiat un șir de plângeri în vederea prestării necalitative a serviciilor de reparație în cazul diferitor produse: televizor, telefon, mașină de spălat etc.

În temeiul Legii Nr.105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor, orice reparație sau înlocuire a produselor este făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilite de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produsului și scopul pentru care consumatorul a solicitat produsul. Perioada de timp stabilită nu poate depăși 14 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoștință vânzătorului neconformitatea produsului. Acest termen poate fi prelungit numai cu acordul consumatorului și este stipulat în contract.

În cazul produselor electrice de uz casnic, vânzătorul este obligat, la înaintarea de către consumator a cerinței conform prevederilor alin.(2), să pună la dispoziție acestuia gratuit, în termen de 3 zile, pe perioada remedierii, un produs similar, suportând cheltuielile de transport. Astfel, atât consumatorii, cât și vânzătorii trebuie să cunoască despre prevederile legale privind remedierea defecțiunilor obiectelor de uz casnic.

Totodată, menționăm că, consumatorii au sesizat Agenția din motive precum: mobilă de bucătărie defectă, perie de dinți electrică defectă, încălțăminte necalitativă, minitractor neconform, telefon și televizor neconform.

Petițiile înregistrate privind prestarea serviciilor au inclus: înșelarea la pompă la alimentarea cu gaz, serviciu de înfrumusețare necorespunzător, serviciu turistic, serviciu de reparație auto necalitativ, precum și utilizarea clauzelor auzive în contractele de microfinanțare.

 

 

 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » SINTEZA SĂPTĂMÂNALĂ A RECLAMAȚIILOR
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1789782 |  ieri: 2157 |  azi: 199 |  online: 73   actualizat la: 13.12.2018
Creat de Brand.md