vezi mai mult

Cum să alegem corect anvelopele de iarnă. Descifrarea simbolurilor
  
 
Un dezvoltator imobiliar a oferit unui consumator o reducere de preț în valoare de 5750 euro
  
 
Sfaturi pentru consumatori privind achiziția produselor de BLACK FRIDAY
  
 
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » Regulile cu privire la depozitarea şi comercializarea cu amănuntul a produselor petroliere

Regulile cu privire la depozitarea şi comercializarea cu amănuntul a produselor petroliere  

06.11.2017
  116 Accesări  

Agenția pentru Protecția Consumatorilor (în continuare APC) a organizat o masă rotundă cu genericul "Regulile cu privire la depozitarea şi comercializarea cu amănuntul a produselor petroliere".
Necesitatea organizării acestei ședințe a rezultat din numărul mare al petițiilor care parvin regulat către APC, cât și neregulile depistate în urma efectuării vizitelor de consultanță ce au avut loc în cadrul campaniei de informare - ”Consilierea agenților economici ce comercializează produse petroliere”, în raioanele Anenii Noi, Orhei, Strășeni, Hâncești, Telenești, Bălți, Cimișlia, Comrat, Cahul, Călărași, Fălești, Rezina, Șoldănești, Florești, Soroca, Ștefan Vodă și mun. Chișinău. 
În cadrul ședinței au participat 24 de reprezentanți ai agenților economici, deținători de Licență pentru comercializarea cu amănuntul a benzinei, motorinei și a gazului lichefiat, reprezentanții Agenției Naționale pentru Reglementare Energetică a Republicii Moldova, Centrul Tehnic pentru Securitate Industrială și Certificare.
În cadrul ședinței au fost abordate mai multe subiecte precum: corectitudinea utilizării de către agenții economici a mijloacelor de măsurare din domeniul metrologiei legale; prezența panoului informativ pentru consumatori; registrul de evidență a produselor petroliere; registrul de deservire tehnică a rezervorului pentru păstrarea gazului propan; licența de activitate și actele de înregistrare al agentului economic; prezența certificatelor de competență a personalului stațiilor; marcarea produselor plasate în magazine; prezența și valabilitatea certificatelor de conformitate a produselor petroliere și a mărfii destinate comercializării, precum și instruirea și consilierea agenților economici cu privire la prevederile legale.
În cadrul unui dialog eficient și constructiv dintre toate părțile prezente, agenții economici s-au expus cu privire la multitudinea problemelor cu care se confruntă zilnic în calea prestării unui serviciu calitativ. O problemă majoră relatată de aceștia o constituie lipsa cadrelor calificate (operatorilor) și concurența neloială creată pe piață. 
Ținem să vă comunicăm că, în cadrul campaniei de informare, au fost efectuate vizite de consultanță la 141 de stații de alimentare cu produse petroliere la care au fost depistate următoarele nereguli:
-        neconformitatea indicatoarelor de prețuri pentru produse petroliere depistată la circa 10% din agenții economici consiliați, cât și neconformitatea indicatoarelor de prețuri pentru produse de larg consum, fiind în necorespundere cu normele legale la 87 %, adică aproximativ 122 de stații PECO;
-        lipsa buletinelor de verificare metrologică au fost depistate la: 5 unități de sisteme de măsurare și înregistrare a cantității produselor petroliere și gazelor lichefiate, livrate cu amănuntul; 10 unități tije metrice - neverificate și nelegalizate metrologic, etc.;
-        registre de evidență a produselor petroliere – circa 25 %, (35 de stații PECO) nu dispuneau de acest Registru, și aproximativ 27 % (38 de stații PECO), acest registru nu era completat în modul stabilit de cerințele Hotărârii Guvernului nr. 1117 din 22.08.2002 despre aprobarea Regulamentului de comercializare cu amănuntul a produselor petroliere;
-        Lipsa panoului informativ pentru consumatori - lipsa informației pentru consumatori ce ține de autorizațiile și licențele de activitate, certificatelor de conformitate; registrul de reclamații neafișat la loc vizibil și accesibil pentru consumatori la circa 85 de stații PECO;
-        Produse nealimentare cu termenul de valabilitate expirat – depistat la aproximativ 24% din stații; 
-        Produse în lipsa documentelor de proveniență (uleiuri tehnice, jucării, ș.a.) aproximativ 17 % din stații ;
-         Lipsa certificatelor de conformitate (jucării, produse supuse domeniului reglementat) și lipsa certificatelor de garanții pentru produsele de folosință îndelungată, precum și lipsa informațiilor complete și veridice în limba de stat la aproximativ 97% din agenții economici consiliați;
-        comercializarea produselor petroliere în ambalaj de polimeri au fost constatate la 9 stații PECO, totodată la 30 de stații de alimentare au fost depistate comercializarea ambalajelor de polimeri fără documente de proveniență;
-        la toate stațiile se percep banii direct de la șoferi, fără a-i îndemna pe aceștia să treacă la casă;
-        lipsa autorizațiilor pentru prepararea produselor alimentare, depistată la circa 75% din stații.
Cu titlu informativ, comunicăm că:
-        la solicitarea cumpărătorului, operatorul (vânzătorul) este obligat să prezinte certificatul de conformitate pentru producţia ce se comercializează sau copia acestuia, autentificată în modul stabilit;
-        mijloacele de transport auto se alimentează cu produse petroliere la staţii în ordinea stabilită, cu excepţia automobilelor cu destinaţie specială;
-        alimentarea automobilelor şi altor mijloace de transport la coloanele de distribuţie a produselor petroliere şi uleiurilor se efectuează de către operatorul staţiei ori de către şofer, în mod independent, sub supravegherea operatorului. Se permite, de asemenea, livrarea produselor petroliere în ambalajul (canistre metalice) cumpărătorului;
-        se interzice livrarea produselor petroliere principale în ambalaj din polimeri sau de sticlă;
-        înaintea fiecărei livrări de produse petroliere, indicii contorului care a înregistrat livrarea de o singură dată de la coloană se trec, în mod obligatoriu, la gradaţia zero. Indicii de pe contorul coloanei se menţin atîta timp cît durează decontările cu cumpărătorul (pînă se comandă o altă doză);
-        în cazul în care cumpărătorul are îndoieli în privinţa exactităţii dozei de produse petroliere livrate la coloană, la cererea lui, operatorul staţiei este obligat să controleze imediat starea coloanei de distribuţie şi, în cazul constatării unei diferenţe în minus, să restituie paguba cumpărătorului şi să înceteze utilizarea acestei coloane pînă la efectuarea reparaţiilor;
-        în cazul comercializării kerosenului sau gazului lampant neîmbuteliat, nu se permite formarea artificială a spumei. Măsurătorul trebuie scos din rezervor numai în poziţie verticală şi coborât lin în rezervor.
Agenția pentru Protecția Consumatorilor îndeamnă toți consumatorii să solicite bonul de casă și să fie precauți atunci când procură produse petroliere de la stațiile de alimentare. În cazul când vă sunt încălcate drepturile, sau considerați că ați fost înșelat cu privire la calitatea sau volumului produsului petrolier, apelați la linia fierbinte al APC la numărul de tel 022 74 14 64, linia verde 080028028, apel gratuit din toate raioanele țării. De asemenea, puteți să înregistrați o reclamație pe adresa str. Vasile Alecsandri nr. 78, sau la www. consumator.gov.md.

 
 
  Mărimea textului în document
Close
Prima   »  Presa   »  Comunicate de presă » Regulile cu privire la depozitarea şi comercializarea cu amănuntul a produselor petroliere
Adresa: mun.Chișinău, str. Vasile Alecsandri 78, MD-2012. Tel. +373 22 501 980    Fax. +373 22 501 981
Total vizitatori: 1313643 |  ieri: 1165 |  azi: 133 |  online: 1   actualizat la: 21.11.2017
Creat de Brand.md